Wednesday, March 25, 2015

מה זה קאטלבאג?

היום יש לי הדרכה מיוחדת בשבילכם. הסבר מפורט על מכשיר הקאטלבאג (Cuttlebugׂׂ). מה זה? מה זה עושה? איך עובדים עם זה? הדגמות עם סוגים שונים של חותכנים והסבר על האביזרים הנלווים.




הפעם באמת השקעתי - גם וידאו וגם תמונות עם הסברים מפורטים.




אז שנתחיל?

כשפותחים את הקופסה, מקבלים את המכשיר עצמו, ושלושה משטחים.

משטח A - עבה, לבן - עליו לא חותכים ישירות!
שני משטחי B - אלו המשטחים שעליהם חותכים.



החותכנים עצמם הם חתיכות ממתכת, עם מסגרת חדה שחותכת את הנייר.
יש חותכנים עבים עם ספוג, ויש חותכנים דקים, יש כאלה שרואים בדיוק על הנייר איפה ממקמים אותם ויש כאלו שיש להם גב.


הנה תמונה מהצד כדי שתראו את ההבדל בין החותכנים הדקים בלי הספוג ואלו שיש להם ספוג.


על מנת לחתוך יש להרכיב "סנדוויץ" ממשטחי החיתוך.

פירוט הסנדויץ לחותכנים עם ספוג. אני אפרט את המשטחים כפי שרואים בתמונות מלמעלה למטה. שאתם בונים אותם לבד, תמיד תתחילו מהתחתון (כלומר משטח A).

משטח B
חותכן (ספוג/פס חיתוך פונה כלפי מטה)
קארדסטוק / דף
משטח B
משטח A


עוד תמונה להמחשת הסנדויץ לחותכן עבה עם ספוג.



הסנדוויץ לחותכן דק. כדי לחתוך עם המשטחים האלו צריך לרכוש משטח נוסף שלא מגיע עם המכונה בחבילה הבסיסית, הוא נקרא משטח C. הוא קצת יותר עבה ממשטח B.

משטח C
חותכן (פס חיתוך פונה למטה)
קארדסטוק / דף
משטח B
משטח A



עוד תמונה להמחשת הסנדויץ לחותכנים דקים.



סנדויץ לתבנית הבלטה כפולה.

משטח B
תבנית הבלטה עם קארדסטוק בתוכה
משטח B
משטח A


עוד תמונה להמחשת הסנדויץ לתבנית הבלטה כפולה


סנדויץ ללוח הבלטה (לא כפול)

משטח B
משטח גומי קטן
משטח גומי גדול
קארדסטוק / דף
לוח הבלטה (הבלטה פונה למעלה)
משטח B
משטח A


עוד תמונה להמחשה




מספר תובנות וטיפים

1. תדאגו שתמיד החיתוך יעשה על משטח B. אף פעם לא על משטחים A או C, הם יותר יקרים ממשטח B.
2. משטח B תמיד מקבל בטן בשלב כל שהוא - זה החיים, תתרגלו!
3. כל חיתוך תהפכו את הצד שעליו אתם חותכים עם משטח B ואז הבטן שהמשטח יקבל תהיה קטנה יותר.
4. אם החיתוך לא יוצא לכם מושלם, אפשר להוסיף חתיכה של נייר בין המשטחים להגברת הלחץ וזה יעזור.
5. אני אוהבת להדביק את החותכן והנייר למשטח עם וואשי טייפ (או נייר דבק שהדבקתם קודם למכנסיים כדי להוריד את הדביקות) כדי להבטיח חיתוך מדוייק במקום אותו רציתי.

יופי, מגניב, שכנעת אותי, איפה קונים??

יש כמובן המון חנויות שאפשר לקנות בהן, וגם בארץ וגם בארה"ב, אני אקשר לכם למה שכן מצאתי וגם אתן לינקים לחנויות בארה"ב שתראו בדיוק על איזה מוצרים אני מדברת.

מכשיר
משטח A
שני משטחי B
משטח C
משטחי גומי
מסטיקים נתנאלה מסטיקים מסטיקים מסטיקים
איקס מיקס
JOANN JOANN JOANN JOANN JOANN
Amazon Amazon Amazon Amazon

שאלו אותי לגבי המשקל והמימדים. אז בדקתי באתר של אמזון והנה הפרטים:
הקופסה עם כל הדברים שוקלת 5.5 קילו והמימדים שלה: 30X18X36 ס"מ.

הנה כמה דוגמאות (ממש מעט, כי באמת כמעט בכל הכרטיסים שלי אני משתמשת בחותכנים מאיזה שהוא סוג)







מקווה שנהניתם מההדרכה.
שאלות? משהו לא ברור? שאלו בתגובות.

3 comments:

  1. היי
    סופסוף פינקתי את עצמי בקאטלבג,
    כמובן מרגישה קצת צב... מבינה שיש כבר את הדבר הבא... אבל עוצרת את הבולימיה,
    אם בא לך לענות , כמה שאלות,
    בהדרכה שלך לא הבנתי בסעיף 3 את עניין ההיפוך....
    לגבי החלקים - המשטחים והמשטח גומי....הרי זה לוחות פרספקס הכי רגילים שישנם, כל מקום שמתעסק בפרספקס יכול לחתוך לי מידה משאריות ללא תשלום...?
    עכשיו צריכה כמובן להתחיל לרכוש ספרית משטחי הבלטה וחותכנים, את קונה בארץ או כדאי מהרשת... ?
    לגבי החותכנים על חלקם כתוב לביג שוט...אז הם לא מתאימים לקאטלבג?
    ואחרון חביב..ההבלטה של המשולשים בכרטיס הפרפרים... מאיפה?
    וכמובן tnx

    ReplyDelete
  2. צהיי אפרת,
    מודה על ההדרכה מצויינת,
    סופסופ יש לי קאטלבג... למרות שמרגישה קצת צב, כולן כבר בדבר שאחרי...אבל לא נורא...לצרכים שאני משתמשת זה מספיק:)ואם אפשר שאלה:
    לא הבנתי את עניין ההיפוך שציינת בטיפ 3, אם תוכלי שוב
    ואולי עוד כמה:
    עכשיו הזמן לבנות ספריית חותכנים.... את קונה בארץ או כדאי להזמין מחו״ל?
    יש חותכנים שכתוב שהם לביג שוט.... אז לא יתאימו לקאטלבג?...הרי זה לא כמו המגנט שהראית שלא נכנס...?
    ואחרון חביב... בקליניקה שלי יש לי כל מיני שאריות פרספקס.... למה בעצם (בהנחה שהם מדוייקים בגודל) אי אפשר להשתמש בהם כמשטחים.... אלו שאריות שלא עולות.... להבדיל מהמשטחים שהם יקרים?

    ReplyDelete
    Replies
    1. איזה כיף שמישהו קורא ומגיב - לעניין ההיפוך - משטחי הפרספקס מתעקמים אחרי שימוש מרובה ואז אם הופכים אותם, הם פחות מתעקמים, כי כך כל פעם הלחץ הוא מכיוון מנוגד.
      אני קונה גם בארץ וגם בחו"ל, את הדברים החדשים לרוב לא תמצאי בארץ מיד.
      כאן אני מחזיקה רשימה מעודכנת של חנויות: http://2-left-hands.blogspot.co.il/2011/04/blog-post_7963.html

      חוץ מתבניות ה- XL PRO הכל יתאים גם לקאטלבאג. גם מה שכתוב BIGSHOT. אם יש לך שאלה על חותכן ספציפי, אשמח לענות אם יתאים.

      אפשר להשתמש בשאריות פרספקס, אבל לפי העובי שלהם תצרכי להתאים את הסנדוויץ (אולי תצטרכי להוסיף קארדסטוק כדי שהלחץ יהיה מספיק חזק לחיתוך).

      Delete

הודעה בנוגע ללינקים באתר

בחלק מהלינקים באתר (אמזון, סקראפבוק וסיימון) יש לי שיווק שותפים שזה אומר שאם אתם קונים מהלינק שלי אני מקבלת עמלה קטנה ולכם זה לא עולה יותר (באמת שלא... בדקתי את זה).