Wednesday, December 12, 2018

שלוש שכבות מדף אחד (סוג של כרטיס שאריות) - וגם הדרכה

לפעמים יש דף מקסים שמאוד בא לעשות ממנו כרטיס ברכה, אבל סתם לחתוך אותו לגודל של כרטיס ולהדביק זה ממש פשוט ולא מתאים ליוצרות כרטיסים מדופלמות שכמונו :-)

אז ישבתי וחשבתי מה לעשות עם הכרטיס, ונזכרתי שפעם השתמשתי בטכניקה מגניבה של החתמה על שלוש שכבות של כרטיס. החלטתי לרוץ עם הרעיון הזה אבל כמובן שהיה צורך לשנות את דרך העבודה כי פה לא החתמתי שלוש שכבות שונות באותו זמן, אלא לקחתי דף אחד שרציתי לחתוך ורציתי שתהיה המשכיות בין קומה לקומה, אז הייתי צריכה לחשוב איך לחתוך אותו בצורה החכמה ביותר.

עשיתי נסיון על שני כרטיסים, והחלטתי שזה מספיק יפה, שזה שווה הדרכה.

הנה שני הנסיונות הראשונים:




הכל בעצם התחיל מהדף של הבתים שהיה לי חבל ל"בזבז" אותו...

והכרטיס עליו הכנתי את ההדרכה. 

במה השתמשתי?
  1. גליוטינה (או טרימר, או סתם סכין חיתוך וסרגל)
  2. סכין חיתוך
  3. סרגל של טים הולץ
  4. סרגל שכבות
  5. דבק עכבר
  6. עפרון
  7. דף בסיס (הדף עם הדוגמא)
  8. שני דפים בצבעים שונים למאטינג

יש הרבה שלבים, אבל זה בעצם מאוד קל...


חתכתי את דף הבסיס לגודל הכרטיס שלי. 5.5 * 4.25 אינץ. (ההוראות למטה מתאימות לכל גודל של כרטיס בעצם).


על הצד ההפוך של הכרטיס, בארבעת צדדי הכרטיס סימנתי קוים ברווח של חצי אינץ ואינץ. הסרגל של טים הולץ מעולה לצורך זה כי הוא שקוף ואפשר בקלות למדוד חצי אינץ. אבל כמובן שאפשר לעשות את זה גם עם סרגל רגיל, רק זה יקח קצת יותר זמן.


כך הסימונים נראים לפני החיתוך.


חותכים את המרובעים הפנימיים. בתמונה למטה סימנתי באדום את קוי החיתוך.


חותכים את הריבוע הפנימי.


חותכים גם את הריבוע השני. כך הריבועים נראים אחרי כל החיתוכים.


מתחילים עם המאטינג. בשלב הזה אני השתמשתי בסרגל השכבות המעולה שלי, זה סרגל שמאפשר לעשות שוליים מדוייקים וזהים מכל הכיוונים באיזה גודל שרוצים (פירסמתי פוסט עליהם עם סרטון הסבר כאן). אם אין לכם סרגל כזה, תמדדו את הריבועים שיצאו ותוסיפו לפי כמה מאטינג שאתן רוצות)


עשיתי לכל הריבועים מאטינג שחור של 1/16 אינץ.


ואחר כך הוספתי מאטינג אדום של 1/16 אינץ.


מניחים את כל השכבות אחת על השניה, שימו לב איך הציור מתאים בין שכבה לשכבה. את היצירה מקשטים ומדביקים על בסיס כרטיס.


ותזכורת איך יצא לי הכרטיס בסוף.


במה השתמשתי?
  1. גליוטינה (או טרימר, או סתם סכין חיתוך וסרגל)
  2. סכין חיתוך
  3. סרגל של טים הולץ
  4. סרגל שכבות
  5. דבק עכבר
  6. עפרון
  7. דף בסיס (הדף עם הדוגמא)
  8. שני דפים בצבעים שונים למאטינג
  9. תבנית חיתוך CONGRATS
  10. אבנים שקופות - 6 מ"מ, 8 מ"מ

1 comment:

  1. זה כרטיס מדליק!! ואני לחלוטין הולכת לנסות!! אוהבת מאוד כרטיסי שכבות. תודה על הדרכה ברורה!!

    ReplyDelete

הודעה בנוגע ללינקים באתר

בחלק מהלינקים באתר (אמזון, סקראפבוק וסיימון) יש לי שיווק שותפים שזה אומר שאם אתם קונים מהלינק שלי אני מקבלת עמלה קטנה ולכם זה לא עולה יותר (באמת שלא... בדקתי את זה).