Thursday, January 2, 2020

עיבוד תמונה לפני פרסום בבלוג

לפני כמה ימים פירסמתי פוסט הדרכה לעיבוד תמונה לפני הדפסה, במהלך העבודה על הפוסט ההוא, שמתי לב שיש עוד שתי תוכנות שאני עובדת איתן בשוטף כאשר אני עובדת עם תמונות, אבל מאחר ששתיהן יותר מתאימות להכנה לפרסום בבלוג, החלטתי לפרסם את ההדרכה אליהן בפוסט נפרד.

מריחת תמונה
אני לא אוהבת לפרסם בבלוג תמונות של ילדים או של אנשים באלבומים שאני עושה אבל אני אוהבת לפרסם את האלבומים שאני עושה. אז מצאתי תוכנה שמאפשרת לי "למרוח" את האזור של הפנים וכך אני יכולה לפרסם את התמונות בבלוג שלי.



התוכנה נקראת Photopea והיא חינמית ועובדים בה ברשת: https://www.photopea.com/ 

ראשית פותחים את התמונה שעליה רוצים לעבוד.
 בוחרים את כלי המריחה
 ניתן לבחור בעוצמת מריחה
 ובגודל כלי המריחה
אני אוהבת עוצמה 50% וגודל לפי האזור שאותו אני רוצה למרוח. במקרה הזה אני רוצה להדגים איך מורחים את המילה "אפרת" על הפאנץ ולכן בחרתי גודל 60. ניתן לכתוב בחלונית הקטנה ולא רק חייבים לבחור מהגדלים הקיימים מראש.


כדי למרוח לוחצים על הלחצן הימני של העכבר ומושכים את העכבר. עוזבים את הלחצן שמסיימים למרוח.

Photopea מצויינת למי שמעבד את התמונות שלו במחשב. תמר ברמן המוכשרת הפנתה אותי לתוכנה מצויינת לטלפון - PointBlur שעושה את אותו הדבר, רק למי שעובד מהטלפון. [עדכון: הכנתי גם הדרכה צעד אחרי צעד ל POINT BLUR]



תוכנות לצילום מסך ועיבוד התמונה שיוצאת

לסיום, זאת לא תוכנה שאני משתמשת בה בדרך כלל לעיבוד תמונות לאלבומים לפני הדפסה, אבל אני עובדת איתה כל יום וזאת גם התוכנה בה אני משתמשת כדי להכין את התמונות לבלוג שלי להדרכות, זאת שעושה את השוליים הגזורים בכל התמונות, אז הרגשתי שאני צריכה לציין אותה גם בפוסט הזה. מדובר על תוכנה ל- Screen Capture שנקראת FastStone Capture. היא מצויינת, אבל לא חינמית. אם תהיה דרישה אני אפרסם גם הסבר צעד אחרי צעד עליה.



זהו. היום היה קצר :-)

1 comment:

  1. את משקיענית שאין כמוך! תודה על הדרכה מוצלחת..

    ReplyDelete

הודעה בנוגע ללינקים באתר

בחלק מהלינקים באתר (אמזון, סקראפבוק וסיימון) יש לי שיווק שותפים שזה אומר שאם אתם קונים מהלינק שלי אני מקבלת עמלה קטנה ולכם זה לא עולה יותר (באמת שלא... בדקתי את זה).